Com podem qüestionar els nostres prejudicis i construir espais educatius més inclusius i antiracistes? En el tercer capítol del pòdcast Les costures de Fil a l’Agulla, posem el focus en el racisme i la racialització i en la necessitat de canviar la mirada per comprendre les experiències de les persones que sovint situem en el lloc de "l’altre".
En un context de creixent polarització social, els discursos d’odi contra les persones migrants i racialitzades són cada vegada més presents. Però el racisme va molt més enllà de les seves manifestacions més visibles: també es reprodueix, sovint de manera inconscient, en les nostres relacions quotidianes i dins dels espais educatius.
Com a professionals de l’educació, fins a quin punt som conscients dels nostres propis biaixos? Quines expectatives projectem sobre l’alumnat racialitzat i les seves famílies? I què passaria si, en lloc de donar per fet que coneixem les seves necessitats i experiències, ens atrevíssim a escoltar-les des d'una curiositat genuïna?


En aquest nou episodi reflexionem sobre la importància de descentrar la mirada, incorporar una perspectiva interseccional i atrevir-nos a tenir converses incòmodes que ens permetin reconèixer els nostres prejudicis i transformar les relacions.
Perquè el vincle és imprescindible per educar. I construir comunitats educatives on tothom se senti part d’un "nosaltres" compartit implica revisar les barreres, visibles i invisibles, que ens separen.
En aquesta ocasió, l'Anna Galí conversa amb la Sol Abejón, facilitadora, historiadora i antiga companya de Fil a l’Agulla, per explorar com des de la facilitació i la mirada restaurativa podem avançar cap a una educació més conscient, antiracista i compromesa amb la convivència en la pluriversitat.
🎧 Ja podeu escoltar el tercer capítol, "Des dels ulls de l’altre".
I també el trobareu a Spotify.
Agafa el fil, que comencem!
Amb el suport de la Generalitat de Catalunya.
