Xerrada gratuïta "Entre monstres, peques i esguerradis. Desafiant la norma corporal des de lo peke i lo disca"

Amb Itxi Guerra, ex-doctoranda, vivint a lo rural i intentant construir un món una mica més amable des de l'anticapacitisme, la tendresa i l'antiadultocentrisme


"L’espai restauratiu dins la Justicia Penal a Catalunya"
Lliure
Les vendes acaben en 30/9/25 23:59 (Europe/Madrid)
Quantitat

Informació pràctica

Calendar

Calendari

Dimarts 30 de setembre

Idioma

Idioma

Castellà

Location

Lloc

Online

Horaris

Horaris

De 17.30 h a 19 h

Estructura

Estructura del curs

1 sessió de 1,5 h

Preu

Preu

Gratuïta

Calendar

Calendari

Dimarts 30 de setembre

Idioma

Idioma

Castellà

Location

Lloc

Online

Horaris

Horaris

De 17.30 h a 19 h

Estructura

Estructura del curs

1 sessió de 1,5 h

Preu

Preu

Gratuïta


Sobre el curs

La norma ens travessa a totis, se'ns clava al cos, ens encotilla.  

Els cossos de nens i discapacitats la desborden, la col·lapsen, l'assenyalen i qüestionen la seva pròpia existència. 


Amb aquesta formació buscarem quines són les arrels del capacitisme i l'adultocentrisme, de quina manera ens configuren i generen desigualtat i de quina forma podem fer-hi front per habitar mons més amables i vivibles per a totis.


Quins mons volem i som capaces de crear?






Formadora/es

Itxi Guerra és una fervent defensora de la tendresa, la ràbia i la purpurina. Va començar el 2018 a donar formacions, investigar i escriure sobre discapacitat i capacitisme. Això es va anar enriquint i completant amb el pas dels anys introduint altres qüestions com l'anarquisme, les teories queer, l'antiespecisme i l'adultocentrisme (entre altres). 


Actualment, aquest últim és el seu tema d'especial interès (aprenent sobretot amb l'Escuela Toda Niñez Es Política). Com allà peke i disca es creuen, es conformen i resisteixen des de llocs molt pròxims, moltes vegades barrejats, des de la monstruositat i el desafiament a la idea d'humanitat. 


Des del qüestionament a l'adultocentrisme ha estat buscant altres llenguatges des dels quals poder transmetre el seu missatge, com poden ser performance de misa drag amb O Rabelo o cançons, també amb O Rabelo. Finalment, en aquests anys ha participat en l'escriptura de diversos llibres i altres d'autoria pròpia amb editorials com Imperdible, Tolomochx, Terra Sem Amos, Transpapeladxs, Trinxera o Kaótica, entre altres.


Alguna de les seves obres són:


- Lucha contra el capacitismo. Ed. Imperdible

- Ruptura y reparación de la máquina. Autopublicación.

- Dolores compartidos. Coordinado junto con Ana Amigo. Kaótica ediciones.




Preus i opcions de pagament

Gratuïta. 

Aquesta xerrada forma part del Curs triennal de facilitació de grups, formació coorganitzada per Fil a l’agulla i l’Escola de Treball de Processos.